[UNDER CONSTRUCTION]
Centraal in mijn aanpak staan de 4 C-‘s
1. Conception welke nieuwe ideeen willen wij realiseren? Nieuwe verdien- of businessmodellen, welke use-cases zien wij voor ons?
Presentaties, Inspiratie-workshops, Interviews tbv Digital Maturity: Beginners, Fashionistas, Conservatives en Digirati
2. Competition, Chain & Customers welke concurrentievoordelen kunnen we hiermee behalen? Hoe vergroten we klanttevredenheid, hoe realiseren we toegevoegde waarde in de keten?
Mbv het CMM (Customer, Strategie, Technologie, Organisatie(-processen) en cultuur, Data) bepalen hoe je verder komt. Daaruit stellen we de Capabilities en Constraints ook vast!!
3. Capabilities Wat kunnen wij zelf (en waar hebben we hulp nodig?); we kijken daarbij naar technologie (geletterdheid, techn debt), data, organisatie & cultuur (bijv is er ruimte voor innovatie?), personele competenties (beschikken we over de juiste vaardigheden en kennis?)
Roadmap om capabilities aan te vullen danwel te ontwikkelen gericht op het bereiken van de vastgestelde ambities en doelen
4. Constraints Wat houdt ons tegen? Wet- en regelgeving, Ethiek, Security/Informatiebeveiliging,
Roadmap aanvullen met het mitigeren van de gevonden constraints.
De Digitale Transformatie-reis in 3 stappen:
- Inspiratie workshops, interviews en quick scan tbv Digital Maturity Model: ben je een Beginner, Fashionista, Conservative of een Digirati. Stel vast welke ideeen/ambities je wilt realiseren.
- Analyse van 5 pijlers voor Digital Transformatie: Customer, strategie, technologie, organisatie(-processen en governance) en cultuur, data om vast te stellen welke Capabilities en Constraints een rol (gaan) spelen bij jouw Digitale Transformatie.
- Stel de roadmap op met acties en projecten om jouw ambities waar te maken waarbij je ook rekening houdt met het ontwikkelen en mitigeren van de vastgestelde capabilities en constraints.
MANAGE
PLAN – BUILD – RUN
ENABLE